
Search engine marketing
Søgemaskine Markedsføring
SEM er en betegnelse for de annoncer som du møder på de digitale platforme. Du som virksomhed, kan vælge at gå efter en bestemt målgruppe i form af deres søgeadfærd, hvilket betyder at nu har de været et sted på nettet hvor de har givet dine accept på at de må samle din data og nu bliver de “jagtet”, for at få dem til at respondere og købe yderligere. SEM er data/adfærd som virksomheder har interesse i som bliver omsat til mulige kunder.
Hvem er din kundetype?
Hvad er din målgruppe?, hvilken persona/arketype vil du ha’ fat i? hvem besøger din hjemmeside? Hvilken type af person køber typisk dit produkt! kan du finde nogle tilsvarende personer? Og meget mere. Det er de spørgsmål som vi skal ha’ besvaret for at vi kan udføre optimalt SEM.

Data
seo360 hjælper med at samler data. De informationer som vi får fra brugerne giver en indikation på arketype og persona. Det er vigtigt at vi får fastslået din målgruppe så tidligt i processen som muligt. Det er vigtigt at vi får et overblik over din virksomheds identitet på digitale platforme.
Det værende din hjemmeside, Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter og mange flere. Alle disse resultater samler vi i et system som du får adgang til så du har ét overblik. seo360 bruger dataen til at sammensætte kunderejsen for dine fremtidige og nuværende kunder. Vi har med det digitalt univers at gøre så ALT er målbart.
AI
DATA fortæller os hvilken målgruppe og persona/arketype som er din(e) kunder. Med AI kan vi bedre og mere præcist ramme og få nye kunder til din virksomhed. AI lyder komplekst men er simpelt, det som er vigtigst er DATA
AI = ARTIFICIAL INTELLIGENCE
OGSÅ KALDT MASKINLÆRING
Begreber i Paid marketing
- PPC = betaling per klik (Google ads & shopping)
- CPM = betaling per 1000 visning (display banner)
- CTR = % antal af visninger / antal klik
- Re-targeting = kunder der har givet ok til cookies
- ROI = (nettofortjeneste / samlede omk.)*100
- Annoncebudget = det beløb som du bruger per måned

Padi marketing
Paid marketing dækker over Google ads. Google shopping og display annoncering. Alle måder hvorpå du betaler for at komme i kontakt med dine potentielle kunder. Der er forskellige afregningsmodeller for denne type af annoncering. Der findes også forskellige begreber som kan virke forvirrende men kig her til højre og se om det ikke giver svar på dine spørgsmål.
Display Banner & Video
Display banner og Video er en måde hvorpå du kan brande dit produkt og eller ydelse på. MEN når det så er sagt, så har jeg helt klare holdninger til display banner. Vi skal analysere og kigge på data inden at vi gør noget i den retninge, samtidig skal kunderejsen være intakt for at du kan få det maksimale du af denne form for branding.
Google Ads & Shopping
Fælles for denne type af kampagner er afregnings måde. Det er PPC = pay per click. Altså betaling per interaktion fra en mulig køber/kunde. Det er yderst vigtigt at vi har kunderejsen og data på plads inden at vi går i gang med dette. For ikke at sige Hjemmesiden.
Budskab bliver set bedre med Video

SEO samarbejde
Ikke to virksomheder er ens – Derfor skræddersyr vi en SEO aftale, så den passer din virksomhed.
seo360 tilbyder at kommer ud og sidde hos Jer efter behov. Når en virksomhed gerne vil have en SEO aftale, er der typisk flere aspekter som gør sig gældende. Det værende, marketing som har brug for hjælp eller bare det at skabe en identitet på SoMe medier kan være svært. Den visuelle identitet som virksomheden har skal gå igen på alle platforme og skabe synergi. Derfor er der flere muligheder og vi taler om udfordringerne så vi sammen kan finde ud af den bedst løsning for netop din virksomhed.